Van de voorzitter...

Mariëlle van den Bergmaandag 28 maart 2016 00:00

Van de voorzitter…

De dagen beginnen langer te worden, heerlijk om tijdens het fietsen naar je werk de zon op te zien komen. Geen enkele morgen is de lucht hetzelfde, elke dag een nieuw kunstwerk om van te genieten. Wat een ruimte en uitzicht hebben we toch op ons eiland, iets om dankbaar voor te zijn.

Met het lengen van de dagen neemt ook de energie weer toe en worden er volop plannen gemaakt. Zo mochten we eind januari een bezoek brengen aan het mooie bedrijf van de familie Ras, waar we uitgebreide uitleg kregen over de biogasinstallatie en hun motivatie om zo duurzaam mogelijk te werken. Zo’n bedrijf past prachtig op ons eiland, waar we steeds meer streven naar “energie-neutraal”.

Ook mochten we in januari als bestuur gesprekken hebben met de fractie en de wethouder. We zijn dankbaar dat de fractie hun werk met plezier doet en dat zij elkaar in hun werk mooi aanvullen. Ook de samenwerking in de coalitie wordt als zeer positief ervaren. Mooi ook, dat we als eiland nu “uit de schulden” zijn, een hele prestatie!

Naast deze gesprekken en het bezoek heeft het bestuur vergaderd en plannen gemaakt voor het komende jaar. De datum voor de ledenvergadering in mei is geprikt, een avond met bestuur en fractie staat op de rol en we zijn aan het brainstormen over een thematische bijeenkomst in het najaar.

En heel voorzichtig beginnen we ook na te denken over de verkiezingen van 2018, ze lijken nog zo ver weg, maar er moet ook nog veel gebeuren!

We hopen op een goed, inspirerend jaar, waarin we elkaar mogen ontmoeten, bemoedigen en stimuleren. Goede ideeën, mooie plannen en tips voor ons als bestuur zijn van harte welkom. We willen het graag samen doen, samen komen we verder!

Wilt u voor het werk van de fractie, de wethouder en het bestuur bidden?! Dat we oog mogen hebben voor dat wat belangrijk is, omzien naar elkaar, zorgen voor de schepping, eerlijk en betrouwbaar bestuur.  Om op een goede manier handen en voeten te geven aan ons geloof en mee te werken in Gods Koninkrijk.  Zijn zegen is onmisbaar!

Bedankt voor uw betrokkenheid.

Marielle van den Berg

Archief > 2016 > maart