Raadslid Marielle stelt vragen over bereikbaarheid Goeree-Overflakkee

436_dirksland.jpgdonderdag 07 maart 2019 17:00

Ons raadslid Marielle van den Berg heeft samen met haar collega van VKGO vragen gesteld over de verbindingen met het openbaar vervoer.

Onderwijs, bedrijfsleven en nu ook de gemeenteraadsleden trekken aan de bel: Het openbaar vervoer op Goeree-Overflakkee moet nog stappen maken!

De oorsprong van de vragen komt vanuit het onderwijs, leerlingen van het Albeda-college gaven hier aan dat de verbindingen naar hun school niet altijd even optimaal zijn. De gemeente is ook in gesprek met Connexxion om ervoor te zorgen dat de toekomstige beroepscampus aan de langeweg kan worden voorzien van een bushalte.
Naast het argument van het vergroten van de bereikbaarheid is het ook zaak dat de gemeente aandacht geeft aan duurzaamheid.
Connexxion heeft aangegeven dat ze komende jaren de inzet van elektrische bussen en waterstofbussen zullen toevoegen aan het huidige wagenpark. [1]

De concessie met Connexxion loopt tot en met 2023.

TitelBestandsgrootteMIME-type
20190305 - Schriftelijke vragen VKGO en ChristenUnie inzake OV Hoeksche Waard-Goeree-Overflakkee.pdf183,4 kBapplication/pdfdownload

Archief > 2019 > maart