Vragen over flitspalen bij Goedereede

flitspaal_EN_2018zaterdag 07 juli 2018 14:30

In de raadsvergadering van 22 februari heeft de ChristenUnie mondelinge vragen gesteld over de opbrengsten en de nog steeds vele afgegeven boetes bij deze stoplichten aan de N57.

Al jaren is dit punt een zorg en ergernis bij zowel inwoners van Goedereede als overige eilandbewoners, bezoekers en vakantiegangers. Na de zomer krijgt namelijk iedereen de rekening thuis op de mat van een te hoge snelheid; deze boetes kunnen oplopen tot in de honderden euro’s. De ChristenUnie heeft gevraagd aan de wethouder om in gesprek te gaan met Rijkswaterstaat om te komen tot een oplossing. In de brief vragen we ook aandacht voor de signalering van de 50 kilometer zone.

In het antwoord van het college vinden we goede berichtgeving, er is extra signalering vanuit Rijkswaterstaat verzorgd wat ervoor zou moeten zorgen dat er op korte termijn meer duidelijkheid is over de snelheid die aangenomen moet worden. Op lange termijn wordt er een onderzoek ingesteld tot het verhogen van de snelheid van 50 km/u naar 80 km/u.Als ChristenUnie streven wij naar een veilige en goede oplossing voor zowel weggebruikers als overige verkeersdeelnemers en zullen wij vinger aan de pols houden in dit dossier.

Tot dan het devies, let op uw snelheid! Zowel goed voor uw portemonnee als het milieu 😉

Lees de volledige mondelinge vraag hier

Lees de volledige beantwoording hier

Bekijk hieronder het fragment:

Archief > 2018 > juli